Zayıflama Diyetleri şişmanlatıyor ve hasta ediyor.


Diyet yapmadan, bedene enerji kısıtlamaları dayatmadan
kilo sorunlarından uzak kalmak ya da kilo vermek
mümkün.


Kısıtlama Mikrobu Çöpe dizisinden yayınladığımız kitaplarla
buluşarak Diyetsiz Kalıcı İncelik yolunda ilerleme kararı
alanlara blogumuzda tüm gücümüz ve deneyimimizle
yardıma çalışacağız.

29 Temmuz 2007

Zayıflama Diyetleri Çöpe ücretsiz e-kitap (6)

KAÇINILMASI GEREKEN YOYO DİYETLERİ Mİ ?

Elimize geçen her fırsatta, zayıflama adaylarını “yoyo diyeti” yutturmacasına karşı uyarmaya devam ediyoruz.

Bazı diyetlerin yoyo diyeti olduğu aldatmacası kendiliğinden daha büyük bir sahtekârlığın yolunu açıyor: birçok diyetçi yoyo'ya yol açmayan diyetlerin var olduğu izlenimini yaratmaya ve tabii ki bu tür reçetelerin sırrının kendilerinde bulunduğuna potansiyel müşterilerini inandırmaya çalışıyorlar.

... veriyorum kiloları sonra da geri alıyorum... sıkıyorum dişimi, kısıyorum boğazımı, bi gayret yeniden koyuluyorum diyete... bu sefer doğru diyetçiyi buldum, sevinciyle tekrar incelmeye başlıyorum... ama bir süre sonra tartım göz kırpar oluyor... gel bak hiç görmediğin kadar kocaman rakamları göstereyim, deyip alaya geçiyor... yanlış diyetler mi seçiyorum acaba?... n’olucak benim sonum?... hayatım yoyo oldu...
Zayıflama Diyetlerinin Kara Kitabı'nda “Hayatım yoyo oldu” ve “Mutedil diyetçiler” başlıkları altında ayrıntısı ile ele aldığımız konu üzerinde birkaç sözcüğün daha gerekli olduğu düşüncesindeyiz. Zayıflama Diyetlerinin yüzde 99 oranında kiloların artarak geri gelmesi ile sonuçlanması gerçeğinden, hiç hoşlanmayan... kendi hastalarında-müşterilerinde de böylesi inkâr edilemez bir olguyu her bir gün deneyimleri ile gören, fark eden diyetçiler Yağ Pazarı'ndan para kazanmaya devam edebilmek için, diyete sürükledikleri insanların sağlıklarını hiçe sayarak, başlıyorlar kıvırttırmaya:

efendim, sizi fazla hırpalamayacak, aç bırakmayacak diyetleri tercih ediniz... yoksa maazallah kilolarınız pek bir çabuk geri geliverir... yaşam biçiminizi ve beslenmenizi sağlıklı ve dengeli temellere oturtursanız, hele bir de benim size yazacağım, pek bir kişiye özel reçeteyi uygular, bazı sağlıksız besinlerden uzak durur, sofra davranışlarınızı da, benim size göstereceğim doğrultuda yeniden şekillendirirseniz, bakın nasıl sizi yormadan, üzmeden veriverirsiniz kilolarınızı...
Görünüşte hepsi, fazla kısıtlamacı olmayan, ılımlı, sağduyulu diyetlerden yanadır; sağlıklı, dengeli beslenme sözcüklerini hiç dillerinden düşürmeyerek kendi yollarını pazarlama gayreti ile uçuk diyetlere verip veriştirirken, asıl yapmaya çalıştıkları

“zayıflamanın ve ince kalmanın ancak diyetler ve enerji kısıtlaması içeren diğer yöntemlerle mümkün olduğu ve beslenmenin mutlaka bilimin gösterdiği doğrultuda denetim altında tutulması gerekliliği”
fikrini kuvvetlendirmektir.

Mutedil diyetçiler yadsınamaz ticari dehaları ve tanrı vergisi karizmaları ile insanlığı uçukluklara karşı uyarır görünüp, Kısıtlama Mikrobu'nu ustalıkla bilinçlere şırınga ederken... bireylerin ve kitlelerin ağırlık değişimlerine, ruhsal–bedensel sağlıklarına uçuk diyetlerden çok daha fazla zarar vermektedirler.

... Bazı diyetçiler
“çok çabuk sonuç verdiren ve gerçek olması mantığınıza zor gelen tüm diyet girişimlerinden uzak durun” dediğinde...
...sevinçle katılıyor ve ekliyoruz:
Başınızı bin bir belaya sokacak Kısıtlama Mikrobu'nu sofranıza, yaşamınıza konuk etmek istemiyorsanız... zayıflayayım derken şişmanlamak niyeti taşımıyorsanız... yavaş sonuç verdiren ve mantığınıza “kolay” gibi gözüken diyet yaklaşımlarının da yanına yaklaşmayın!