Zayıflama Diyetleri şişmanlatıyor ve hasta ediyor.


Diyet yapmadan, bedene enerji kısıtlamaları dayatmadan
kilo sorunlarından uzak kalmak ya da kilo vermek
mümkün.


Kısıtlama Mikrobu Çöpe dizisinden yayınladığımız kitaplarla
buluşarak Diyetsiz Kalıcı İncelik yolunda ilerleme kararı
alanlara blogumuzda tüm gücümüz ve deneyimimizle
yardıma çalışacağız.

29 Temmuz 2007

Zayıflama Diyetleri Çöpe ücretsiz e-kitap (30)

NEREM ACIKACAK? ACIKMAYI NEREDE HİSSEDECEĞİM ?
“Zayıflamak”... sayfa 106-107

... Karnım... tabii ki karnımda hissedeceğim... nerede olacak başka? Burnumun ucunda değil ya! İnsanın dizinin, serçe parmağının, bileğinin... veya tövbe tövbe... şey, kulağının acıkmayacağını biliyordum, ama nedense benim karnımın değil, kafamın acıktığını fark etmemiştim.

... “Acıkıyor musun?... Tabii ki acıkıyorum, yoksa niye yiyeyim?... Emin misin?... Şeyy... Neren acıkıyor, elinle gösterir misin?...” elim havaya kalktı ve asılı kaldı... arkadaşımdan utanmasan beynimin tam orta yerini gösterecektim... “Galiba bilmiyorum...”

... Öğrenmem gereken karnımın acıkması, bir anlamda fiziksel bir his... Bundan önce kafam açtı, gözüm açtı, belki de ruhum açtı ve ben acıkıp acıkmadığımı bile kendime sormadan, yememeye çalıştıkça daha çok yiyordum...
... Biraz düşündüm, gidip kontrol edeyim, dedim. Hiç kilo sorunları olmayan, diyet falan da yapmadıklarını bildiğim birilerini bulup bir “araştırma” yapmaya karar verdim. Kendimi hazine peşinde zehir hafiye gibi hissediyordum. Punduna getirdim, öğle yemeğinde masalarına oturdum. Lafı biraz döndürüp, “yahu sizin nereniz acıkıyor, bir gösterir misiniz?”deyince, kocaman kahkahalarla birlikte, elleri tereddütsüz karınlarına gitti. “İşte burası! Hem de şimdi öyle bir acıktı ki, biraz daha saçmalayıp, yememi engellersen nasıl guruldadığını bile duyacaksın...”

Karın bölgesinde hissedeceğiniz acıkma sinyalini farklı bireyler, farklı sözcüklerle dile getirebilmekte... kimi “kazınıyor”... kimi “içim kıyılıyor”...kimi “karnımın ortasında bir boşluk oluşuyor” demekte... kimi “içe doğru bir çekilme”den söz etmektedir... tüm hisler gibi sözcüklere dökülürken, ifadeler farklı olabilmektedir. Çevrenizde “acıkmasını iyi bilen” dostlarınızla kendi anlatımınızı karşılaştırmanız... acıkmayı tanıma çabanızı kolaylaştıracaktır.

Bizim gözlemimiz, acıkmalarını lokalize etmeleri istenenlerin... karın bölgesinde işaret ettikleri noktanın da farklılık gösterdiğidir. Bazıları daha çok yemek borusunun izdüşümünü hatırlatırcasına yukarılara çıkmakta... bazıları tam aksine acıktıkları “nokta”yı, daha aşağılarda göbek çukurunun altında göstermekte... kimileri ise daha yaygın bir bölgeye elleri ile sıvazlayarak işaret etmektedirler.

Ne sözcükler, ne de lokalizasyonu bir saplantı haline getirmeden... kendi acıkma duyumunuzun... size nasıl haber verdiğini hatırlamakta, ya da yeniden öğrenmekte gecikmeyin!

Ağırlık dengeleme Yeteneği'nin mekanizmalarını harekete geçirebilmenin başka hiçbir yolu mevcut değil.