Zayıflama Diyetleri şişmanlatıyor ve hasta ediyor.


Diyet yapmadan, bedene enerji kısıtlamaları dayatmadan
kilo sorunlarından uzak kalmak ya da kilo vermek
mümkün.


Kısıtlama Mikrobu Çöpe dizisinden yayınladığımız kitaplarla
buluşarak Diyetsiz Kalıcı İncelik yolunda ilerleme kararı
alanlara blogumuzda tüm gücümüz ve deneyimimizle
yardıma çalışacağız.

21 Aralık 2006

Zayıflama İlaçları 6... bir yanıt

Bana ulaşan bir maile verdiğim yanıtın bir bölümünü sizlerle paylaşmak istedim:

"Sürekli diyet kıskacındayım. Çırpındıkça içine giriyorum. Ve bir türlü hedeflediğim kiloya düşemiyorum. Bunun bende ne kadar hasar bıraktığını anlatamam. Özellikle psikolojim bozuldu.... Öyle ki bu uğurda denemediğim yöntemler kalmadı. Her tip diyet,akupunktur, kremler, sporlar vs.
Sizden ricam, bugün İnternette gezerken rastladığım bir bitkisel ilaç hakkında bilgi. Bulunduğum ilde danışabileceğim bir doktor yok...."

(Maili yollayan bayanın sorduğu "bitkisel ilacın" ismini aktarmayı şimdilik gereksiz buluyorum. Zaten, yine zayıflama ilaçları başlığı altında ele almayı düşündüğüm ürünlerden biri...)...

Bahsettiğiniz zayıflama ürünü henüz çeşitli ülkelerde yasaklananlar listesinde değil... ama acaba ne zamana kadar? Bu tür ürünler bol reklam ve yatırımla piyasaya veriliyor, ta ki günün birinde ya içlerindeki etken maddelerden birinin ya da katkı maddelerinin zararlılığı ortaya çıkana dek, üretici ve dağıtıcılarına güzel paralar kazandırıyor... Sözünü ettiğiniz ürün için şimdilik kanıtlanmış bir tehlike ya da uyarıya rastlamadım ama içeriği ve iddia edilen etki yoluna baktığınızda, bana hem uyaran, hem de barsak geçişini hızlandıran bazı zayıflama kokteyllerini anımsattı.
Tabii işin özüne bakarsak, hiç bir zayıflama ilacının ya da ürününün kalıcı zayıflama sağlamadığını ve bırakıldıklarında kiloların süratle geri geldiğini hatırlarsak... ben naçizane derim ki, ne sağlığınızı bu tür ürünlerle riske atın, ne de aile bütçenizi... gördüğüm kadarıyla fiyatlar el yakıyor...
Üstelik bence bu tür ürünlerin en büyük zararı ilaçla, diyetle kalıcı kilo verilebileceği boş hayalini sürdürmemize yol açmaları.